Recenzia: Avatar
Revolúcia…
Konečne prišlo to, na čo všetci filmoví fanúšikovia dlho čakali. Nemám ale na mysli samotný scifi dobrodružný megafilm režiséra Camerona Avatar, ale v širšom rozmere revolúciu, ktorú so sebou prináša. Inováciu cítiť v každej sekunde, ktorá sa síce z veľkej časti týka len technického prevedenia. Bystrému oku neunikne priam pozoruhodné prepojenie fikcie budúcnosti s otázkami sužujúcimi aj dnešnú realitu. S určitosťou sa ale dá povedať, že prišlo niečo, čo sa dokáže s hrdosťou postaviť k scifi nehynúcemu dinosaurovi akým je Star Wars a reálne sa s ním porovnať. Nedá mi to ale nedodať, že ďalší priestor pre rozvoj príbehu do sequelov už sa bude hľadať pomerne ťažko.
Avatar je jedným z mála projektov, ktoré si museli počkať takmer desaťročie, aby uzreli svetlo sveta v tom správnom „vizuále“ ( podobne , ako pri novej trilógii Star Wars ). Takmer trojhodinový príbeh zhltol historicky najvyšší filmový rozpočet, na každú jednu sekundu pripadá priemerne 2500 normohodín práce. Niet divu, že teraz po celom svete prepuká šialenstvo, ktoré vyháňa ľudí do kín, túžiac uzrieť vizuálne najprepracovanejší skvost filmovej histórie.
V princípe samotný scenár je postavený na jednoduchej báze. Bolo by naivné sa domnievať , že základná myšlienka Avatara je na plátnach kín niečím výnimočné inovatívnym. Stret rôznych kultúr a boj za hodnoty svojich predkov sme videli v oskarovom Tanci s vlkmi, výrazne mi to pripomínalo Posledného mohykána…Ale vráťme sa k podstate príbehu Avatar. Vo vzdialenej budúcnosti je ľuďom na svojej rodnej planétke trochu tesno a začínajú hľadať nové svety, ktoré by mohli vyciciavať podobne ako Zem. Jedným z nich je práve planéta Pandora, ktorá zhmotňuje víziu dokonalého a nevinného miesta na život.Je obývaná primitívnou civilizáciou zvanou Na`viovia, ktorí so všetkým živým na tejto planéte existujú symbiotickým spôsobom. Pandora však disponuje aj nerastným bohatstvom ktoré sa stane stredobodom ekonomických záujmov spoločnosti RDA. Táto firma priniesla do nového sveta pochopiteľne aj armádu žoldnierov pre prípad, žeby zlyhala diplomacia. Všetky pokusy o pokojnú koexistenciu týchto dvoch diametrálne odlišných rás zlyhávajú a prichádza na rad posledná šanca o mierové riešenie v podobe projektu „Avatar“. Princípom je tvorba tzv. Avatarov, ktorí predstavujú génovými modifikáciami vytvorené kópie príslušníkov národa Na`viov, a prepojenie medzi mozgom Avatara a človeka, ktorý ho týmto spôsobom vie ovládať . Jedným z ľudí , ktorí sa majú takto „prevteliť“ do Na`via , je ochrnutý vojnový veterán Jake Scaly(Sam Worthington). Jakovou úlohou je infiltrovať a spoznať túto nepoznanú civilizáciu a zabezpečiť jej zblíženie s ľudskou. Chamtiví ľudia však Avatarov chcú zneužiť na úplne iný účel…
Je tu hrozne veľa oblastí, ktoré by sa dali v súvislosti s touto Cameronovou novinkou diskutovať. Najvýraznejšou je pochopiteľne vizuálna stránka. Od samého začiatku je divák doslova vtiahnutý do naprosto uveriteľného digitálneho sveta. Samotná vízia Pandory so všetkými svojimi nádhernými detailami strháva aj tých najskeptickejších divákov. Čo na mňa urobilo veľmi silný dojem je, že okrem pochopiteľne počítačom vytvorených mimozemských Na`viov sa medzi normálnymi ľudskými hercami sa často krát objavovali aj ich digitálne alternatívy. Príbeh podfarbuje príjemný soundtrack a môžeme sa tešiť na celú škálu neskutočných scén plných efektov ( odporúčam 3D verziu ). Avšak dokonalosť sama o seba to nie je. V určitých fázach sa dej dostáva do zbytočnej stagnácie, ktorú už nezachraňujú ani spomínané prepracované digitálne prostredia a efekty. Okrem toho prichádzame do kontaktu postavami s charakteristikami a gestami pôsobiacimi až komicky ošúchane. Napriek týmto málo mínusom dosiahol Cameron vo svojom Avatarovi správne vyvážený príbeh obsahujúci takmer všetky očakávané prvky. Podarilo sa efektívne spojiť scifi dobrodružstvo s dojímavým príbehom lásky. Každopádne, každý si vo filme nájde niečo svoje. Avatar je dielo, ktoré hranicu opäť o veľký kus posunulo, a vašu návštevu v kine si na 100 percent zaslúži..
MOJE POCITY:
nádherné detaily, revolúcia vo vizuále, ktorá vás vtiahne do príbehu a upúta i v niekedy dejovom klišé
Hodnotenie:



























petball napísal/a:
Nesúhlasim, že bude zložité pokračovanie, priam dokonale to skončilo na pokračovanie a predpokladám, že už mzšlienka je dávno vzmzslená o čo pojde v pokračovaní.
. Ta hudba sa mi strašne podobala práve na túto….a sú to prerdovšetkým ti chorové spevy.
Tak ako sa spomínalo, a veľa recenzií nabieha na slovo “Kráľ” sci-fi, nepredbehne nikdy Star Wars, lebo okrem technikz a digi spracovania, ktoré je ale na vzsokej úrovni nepriniesol film, podľa mňa nič inovujúce, lepšie povedané….veľa vecí a aj záberov je tzv. “Vykradnutých”.
Jednu vecičku si ale možno všimnete, veď nie je to tak dávno, čo bol v kinách leví kráľ….možno nejakých 15
V každom prípade sa film oplatí vidieť, lebo aj keď nie je 1000% prínosom, ako sa očakávalo, má mzšlienku v niektorých smeroch. A tá, aj keď sa opakuje denno-denne sa zabúda v reálnom svete.
18. December 2009 v 13:21
Cloie napísal/a:
Keď som išla na Avatara vedela som, že to bude skvelý film. No po skončení filmu som nadobudla názor, že Cameron nie je výborný režisér on je doslova boh plátna. Svet, ktorý vytvoril bol fantastický, nové druhy zvierat, ktoré pôsobili veľmi realisticky, no hlavne noví obyvatelia, ktorí boli úžasní. Tak reálne stvárnená umelo vytvorená bytosť sa na plátne ešte neobjavila. Dobre popretkávaný dej, ktorý ma pútal po celých 166 minút. Je to jeden z tých filmov, ktoré vás vtiahnu do deja a prebudíte sa do reality až po skončení filmu. Podla môjho názoru to je obrovský skok, film filmov a odporúčam si ho ísť pozrieť do kina. Oplatí sa!
30. December 2009 v 17:20
tarara napísal/a:
,,Okrem toho prichádzame do kontaktu postavami s charakteristikami a gestami pôsobiacimi až komicky ošúchane.,, ??? vobec nesuhlasim…
31. December 2009 v 3:28
kleo napísal/a:
podla mna to bolo uplne super a jeden z najlepsich filmov co som videla
31. December 2009 v 22:02
Juraj napísal/a:
mohol by som na tento film vziať aj sedemročné dieťa?? alebo to nie je vhodné. ďakujem
2. Január 2010 v 17:28
Anonym napísal/a:
ty si p…
2. Január 2010 v 19:05
lucya napísal/a:
Dnes som ten film videla…bol úžasný. Páčila sa mi tá myšlienka s napojením na “planetárnu sieť”. Symbióza všetkých tvorov na planéte.. tam by som chcela ísť
))))
2. Január 2010 v 21:32
LudkoSchmidt napísal/a:
Tarara, co sa tyka tej osuchanosti, bolo to moje subjektivne vnimanie. Niekomu sa to samozrejme moze javit inak. Stacilo mi vsak zopar scen s velitelom ludi v podani Stephena Langa a bolo to pre mna jasne,,,
Juraj, napriek takemu trocha fantasy rozpravkovemu nadychu sa vo filme vyskytuje vela nasilnych scen. Podla mna film je urcite az nad 12 a viac rokov, ale je to na Vasom zvazeni.
2. Január 2010 v 23:44
gba napísal/a:
no hej bolo tam klise , scenar bol troska slaby ale kaslat na to. ja som sa nenudila ani jednu minutu a vychutnala som si dokonalost. cameron je proste pan!! a milujem avatar titanic aj termiantora!:D
3. Január 2010 v 22:04
andy napísal/a:
odporucam urcite kazdemu typu divaka.klobuk dole pred myslienkou a dizajnom PANDORY,citila som sa ako male decko,ktoremu tecie slinka od uzasu…naozaj nadhera! na moj vkus vela bojovych scen a samozrejme klise americky zaver s typickou dojimavou hudbou…blabla, ale napriek tomu(a to som fanusik bergmana a lars von triera) je toto momentalne moj top film.
a bez debaty treba vidiet 3D!!!
4. Január 2010 v 0:01
Nvidi napísal/a:
Ludia na to chodte do kina,nepozerajte to doma. Je to zazitok,ktory treba vidiet na velkom platne.
4. Január 2010 v 0:27
Norbitrek napísal/a:
Zdravim
Film som videl pred nedavnom a dej filmu je v sucasntnosti vysoko aktualny, aj ked sceny filmu su situovanne na inu planetu. To co sa dialo vo filme na planete Pandora, to sa v sucasnosti deje omnoho blizsie (Irak, Afganistan, Juzna Amerika) s rozdielom, ze na Pandore sa tazila akasi ruda a vsucasnosti je to med(j.amerika),ropa(blizky vychod) alebo diamanty(afrika). Prve 2/3 filmu boli vyborne, ale na moj vkus film koncil podla predstav americkeho divaka tzv. HEPYEND. Vo filme som ocakaval, ze hlavneho hrdinu, doktorku a vsetkych co sa snazili pomoct obyvatelom PANDORy vyhlasia za teroristov ako sa to deje v sucasnosti s ludmi, ktori nesuhlasia s vojenskou intervenciou USA do krajin s nerastnym bohatsvom, alebo ktori podniknu proti tejto armade a neoliberalnemu kapitalizmu nejake kroky ako napr. Hugo Chavez ci Fidel Castro, ktory jediny predpokladal a nahlas povedal uz 90tych rokoch, ze svet caka svetova kriza. Na film odporucam ist aj koli tymto dovodom, aj ked z 3D mna osobne bolia oci.
Prajem prijemny filmovy zazitok
4. Január 2010 v 11:07
tomaso napísal/a:
Podla mna jediny film, ktoremu vytknut nic nejde…Revolucia sa konala, len ju nikto nevidel.Kazdy v tom videl podobu s inym filmom ale planetu PANDORA, ktora prekypovala uzasnou prirodou nedokaze vymysliet kazdy..Pribeh dojimavy a plny uzasu.Nech zije EYWA!!! Nech ziju NA´VI-ovia!!! Nech zije kral sveta!!! Nech zije JAMES CAMERON!!!
4. Január 2010 v 20:16
JaneCarter napísal/a:
teraz som prisla z filmu a naozaj nechapem al. nevidim co na nom bolo zle…. 3D bolo famozne a to ako dokaze niekto vytvorit svet ako Pandora asi v zivote nepochopim…ked som vysla z kina a sadla do auta ,normalne som mala pocit akoby som sa vratila z ineho sveta, na ktory sa chcem vratit!!!! jednoducho neopakovatelny zazitok…asi na to pojdem este raz…:)
5. Január 2010 v 1:11
Vladimir Noscak napísal/a:
Videl som ho vcera uz druhy krat v 3D a musim povedat ze je to nieco genialne. Jednoznacne najlepsi film co som doteraz videl
a videl som ich uz velmi vela …tie pocitacove efekty to bolo proste brutal, velmi realisticky podane zabery aj z vymyslenej prirody, detaily, pribeh…proste mam genialne pocity z toho filmu….dalo by sa to pozerat dokola….URCITE SI POJDEM VYCHUTNAT ZNOVA!!!!!!!!!!!!!
5. Január 2010 v 9:32
Pilooo napísal/a:
AVATAR je asi najlepsie co som zatial videl. Neskutocne skvele spracovany, uplne vtiahne do deja a nepusti az po titulky. Bol som raz, cez vikend idem druhy krat a v niekedy okolo 20.1. aj treti krat. A ak kino dovoli, tak aj vo februari si to dam. Toto je jednoznacne film, ktory sa oplati vidiet v kine. Doma to taky zazitok nebude.
Inak, ak by Cameron nespravil pokracovanie, resp. ak by sa zameral na ine planetky a vypustil by Jake and Neytiri z deja, asi by to bola veeeelka chyba.
6. Január 2010 v 18:37
Ceroor napísal/a:
Pisete aky je to skvely film ale ma chyby a mnoho spomente si len na zcenu ked ta vojacka co ukradla tu lod strielala v poslednej bitke na toho generala AMERIKA kde im prestrelila kainu a oni v pohode dychali. Nebolo doriesene ani co sa deje s telom tych “avatarov” ked ich nasilu odpoja a ostanu lezat len tak na verimboha. Dej filmu bol vyborny, napad rovnako, planeta bola vykreslena pekne vratane zivocichov, efekty tiez velmi pekne ale po technickej stranke bol film katastrofalny a koniec filmu som uz videl milion krat vo filmoch hviezdne vojny. To rovnako tvorcovia filmu nezvladli.
Film sa pozret oplati ale len raz. Vyroky o tom ako nan pojdete mnohokrat mi pridu ako keby to pisal zamestnanec kina (reklama). Koli filmu by som neobetoval ani 6Sk na CDcko aby som si ho napalil.
S pozdravom Ceroor
6. Január 2010 v 22:55
Anonym napísal/a:
Myslím, že tento film bol úžasný. Určte má aj nedostatky ale určite posunul cinemu o krok vpred.
7. Január 2010 v 21:52
Aragonit napísal/a:
Film je to úžasný úžasný. proste zážitok. Mal som radosť z tej dokonale zvládnutej imaginácie Pandory. Radoval som sa ako malý chlapec. Vlialo to do mňa energiu a na úžasnú Pandoru by som sa chcel znovu vrátiť. Bol som na to už dvakrát a chystám sa aj tretí krát. Je to revolúcia nech si hovorí kto chce čo chce. Som dosť náročný divák, ale tento film ma uspokojil. Naposledy som opakovane chodil do kina na jeden a ten istý film ako decko na Winetovky. Toto proste namá obdobu. Je to euforický zážitok. Doporučujem v 3D každému. Dej by som moc nekritizoval páčil sa mi aj napriek jednoduchosti a predvídateľnosti to človeka úplne pohltilo, aj keď som videl film po druhý krát bol som v tom pohrúžení zas.
Cameron nám splnil naše detské fantazijné sny. Je to pán režisér skutočný král filmu. Však Avatar láme všetky rekordy
9. Január 2010 v 1:28
dudri napísal/a:
Tuto je moja recenzia. Táto mi príde trošku slabá.
http://www.birdz.sk/maslo/avatar-zelene-posolstvo-vo-fascinujucom-vizualnom-prevedeni/17534-clanok.html
Vymenuješ tam 3 mínusy, ale potom tomu majzneš 10tku ako keby nič.
Tento film je dokonalý príklad víťazstva formy nad obsahom, z filmu sa stala prehliadka efektov a okukaných reálií z Pocahontas.
Príbeh:4/10
Efekty:10/10
10. Január 2010 v 11:47
petball napísal/a:
Milý dudri, nie je ma do toho nič, nepísal som túto recenziu, ale aj tak mám nejakú maličkú potrebu sa k tomu vyjadriť. Je to jedine na človeku, ktorý píše recenziu ako sa rozhodne. Ide o takúto vec, čo som si všimol ja. Film u recenzenta mohol byť dokonalý nad všetky filmy, ktoré doteraz videl, ale to neznamená, že klesol pod úroveň ostatných filmov. A z toho mi vyplýva,že u recenzenta film je na vysokej úrovni a technický je spracovaný dokonale. A teraz moje postrehy. No to, že sa to podobá na Pocahontas nie len príbehovo, ale aj tým štýlom, ale prečo to je tak? To že pretransformoval režisér niečo čo už bolo do podoby Avatara, tak nie je to to zlé. Za posledné tri týždne som počul už toľko vecí na film Avatar, že to už isto iste mažem z mysle. A ak si niekto myslí že má dokonalú recenziu, tak mi smrdí samochvála.
10. Január 2010 v 18:48
jimmy napísal/a:
MAl som tú česť včera vidieť tento film , samozrejme 3D.
ZO začiatku som sa obával ,že film bude príbehovo ošúchaný a samozrejme budú i nudné scény.Avšak to čo prišlo po prvých 10-15 minútach mi doslova vyrazilo dych. Kedže som veľkým fanúšikom scifi-fantasy filmov a milujem zábery nádhernej prírody , tento film spôsobil vo mne tak silný emočný dojem ,že som sa v niektorých scénach nemohol ubrániť mierne vlhkým očiam.Dávky krásnych záberov podporované 3D scénamy s kvalitnými efektami mi neraz priviedli myseľ do obrovskej extáze a tep i tlak mi celý film nemal šancu klesnúť na zdravú hodnotu.V týchto stavoch som sa asi v 1/2 filmu dostal do takej agónie ,že som opustil mysľovo kinosálu a dostal som sa priamo do toho filmu ,proste som sa ocitol vo svete ,ktorý Cameron stvoril.Moje zmýšlanie bolo už tak prepnuté ,že som prestával veriť svetu ,v ktorom žijeme a chcel som byť tam ,kde sa celý film odohráva ,v Pandore.Najlepšie prirovnanie by som dal k živému snu , ale veľmi reálnemu.
Nechcem film recenzovať ako niektorý ľudia,
Chcel iba poukázať čo dokázal film vyvolať vo mne, a ako tu niekto písal , človek sa nechce vrátiť späť do tohto sveta ,pretože na tie dve a pol hodiny normálne uveril , že je svet taký ,ako ho stvoril Cameron a nie taký ,aký je skutočne.
Avatar považujem za majstrovské dielo .Pre ľudí čo milujú fantasy a prírodu , je tento film možnosťou ,ako opustiť svoju myseľ a nehať sa pár hodín unášať najkrajším svetom , aký sa dá v živote vidieť.
10. Január 2010 v 20:20
faraon napísal/a:
@jimmy – presne tak, dôležité je FEELING movie
10. Január 2010 v 21:21
jimmy napísal/a:
@faraon – Lepšie sa užiť ten film asi ani nedal
11. Január 2010 v 15:59
mirec00700 napísal/a:
Avatar no avatar je scifi ktore ma nezaujalo kazdy tvrdi ze je to top film a ze je Cool ale je hovno videl som filmy stovky z mensim rospoctom a boly o 50 percen lepsie nad avatarom filmy su moje hoby rad ich pozeram od mala ocenujem hercov ,kameru ,scenu/efekty a hlavne dej hercy predavaju filmy to si zapiste za usi film sa predava vdaka tej herecke z votreloch a ze tam daju modreho kokota ktorych je pne pice smolkovia su modry a jebnuty AVATAR podla mna mna kamera 85% hercy 56% scenar 20% a celkovy pozitok 45% skoda minat na kino stahol som si to ked to malo prvu kino premieru na slovensku zaujalo ma propagovanie tej hluposty no ASPON SA NIEKTO ZASE DOBRE NAHRABAL ak Vam mam doporucit tak si racej pozrite milionar – Milionář z chatrče (2008) super scenar 100% ,kamera 85% alebo dobry scenar ma aj Tahle země není pro starý 207 alebo Já, legenda stare ale super je to 5 krat lepsie nez Avatar
12. Január 2010 v 22:29
mirec00700 napísal/a:
jimmy chod sa liecit a zober si toho avatara ci kokotiara na psychiatriuuuu
12. Január 2010 v 22:33
jimmy napísal/a:
2 mirec – Som rád že sa ti to nepáčilo ,robí mi to radost
)
Ja na ten film idem znova a určite nie preto ,lebo tam hrá bývalá Ripleyová ,alebo čo.Proste ten film je premna hodne dobrý.
HOdnotenie CSFD a pod serverov hovorí za svoje …ale to tebe je asi zbytočné vysvetlovat
13. Január 2010 v 18:18
jannn napísal/a:
len je dost divne ze vsade maju ten obrazok co spravil jeden korejec – polovica ksichtu spojena s tou istou polovicou ksichtu len obratenou a je z nech na photoshope ubrate z farby a pridany akoze tien. obrazok vypada odpodzujuco uz na prvy pohlad a je jasne ze ide o spojenie jednej a tej istej fotky. vobec by osm ho sem nedaval. uz ho tolko webov zobralo z jeho stránky ze az az.
14. Január 2010 v 9:07
ria napísal/a:
Avatar je dokonalý , no v podstate ukradnutý a umne zhotovený kompilát všetkého najlepšieho, čo sa nielen v kinematografii, ale vôbec vo výtvarnom a literárnom svete doposiaľ vytvorilo. Čarovný svet Pandory, to je svet grafík nášho slovenského génia – Albína Brunovského, dovolím si povedať, že letecké zábery na zahmlený les ale hlavne lietajúce ostrovy sú od neho pajcnuté až do úplne najmenších detailov. Ibaže inšpiráciou Brunovského bolo naše Záhorie s pokrútenými dubmi a pňami borovíc.Svietiace body na bytostiach a rastlinstve sú zo sci-fi filmu Priepasť. Som zvedavá , ako Cameron ustojí to množstvo súdnych podaní o autorské práva, Rusi už ho napadli za ukradnutie literárnej predlohy. Napriek tomu je Avatar vo svete sci-fi filmov originálny tým, že prvý raz nefandí ľuďom, ale Alienom a že vnáša do tohto žánru práve tie problémy, ktoré najviac bolia aj túto Zem a jej nevinných obyvateľov. A takýchto upozornení nie je nikdy dosť, ako povedal už jeden z komentárov predo mnou.
14. Január 2010 v 12:16
mirec00700 napísal/a:
Ahoj jimmy som rad ze si mi odpisal no co si mi napisl z CSFdatabazy je kravina lebo kazdy somar co sa tam zaregistruje si moze stlacit tlacitko ze sa mu ten avatar pacil to znamena ze okolo odborneho nazvu filmovych kritikov to neslo v csfd len je to hlas ludu ktory su uchvateny niecim novym a co este nevzdeli to znamena ze je to len super hovadina ako napriklad hviezne vojny nechcem byt dnsnak priznam sa ze ma ten fil zaujal ale nie tak ako kazdy vravy zaujal ma len otazkov ze co bude za 150 rokov heh ci budeme mat take vesmirne lode a ci sa na nejaku tu planetu dostane nejaky clovek a to je vsetko je to rospravka ako mars utoci heh dufam ze si sa neurazil no a ty stym tvojim postojom len prispejes na celosvetovu hospodarsku krizu a filmovemu studiu pekne sny o AVATAROVY jimmy
14. Január 2010 v 23:37
Jakub napísal/a:
Tak tento film splnil vsetko com som si predstavoval.Ak niktory pochybovali tak ked som ich na neho dotiahol prestali , ak niktory nikdy pri filme nemali slzy v ociach tak ked som ich dotiahol na neho tak mali.Cameron tam pouakoval na iste myslienky s casti ich ja premietol..a dufam ze ich ludia pochopia aj ked sa ich moc nenajde a nechapu hodnotia len grafiku a pod….ale ako tym nemyslim ze by sa mi grafika nepacial bolo to naj naj naj….ale myslineka alebo ze by spomienka?..j emone to aj to..ale myslienka suzitia cloveka s prirodou…to bolo to hlavne co robilo tym fimmon nieco neobycajne. As na par americkych scen napr ze : DOBRA PRACA tam bolo vsetko co yb mohlo posunut chapanie o kus dalej o hodny ksu dalej a nezit ako monoclanok, neaka baterka ktora nema vlastne alebo ani nechce mat vlastne chapanie….
15. Január 2010 v 22:28
Peter Pan napísal/a:
Takéto dlhe clánky odrádzaju k citaniu, ale co uz. K tomuto filmu by sa dalo povedať strasne vela ohladne vsetkých detailov ci uz z deja filmu alebo z natacania atd.. Existuje mnoho, mnoho filmových webov, na ktorých sa nachádzajú mnohé a mnohé recenzie, dojmy a pocity, o ktoré sa majú ludia po zhliadnuti tohoto filmu potrebu podelit. Takmer vsetci az na výnimky sa zhoduju na tom, ze tento film je zážitok pre ludskeho ducha. Mirec by tieto vsetky názory ohodnotil ako citujem ” somárov, co tlacia tlacitka” .Budis. Ale ked sa niekto niekedy bude nudit a zavita na domovsku stránku avatara a pozrie si vyjadrenia istych ludi a institucii, ktoré maju vo filmovom svete velke meno a vela toho dokazali, aj taký clovek skeptik, sa mozno zamysli a povie si, ze na tom bude asi cosi pravdy. Okrem ineho, vacsina ludi, ktora sa nejakým sposobom vyjadrila o avatarovi na podobnych forach a komentaroch sa zhoduje aj na tom, ze si film pozru este minimálne raz, takze aj preto film zarobil tolko kolko zarobil. Je to silny emocionálny zazitok pre mnohych a preto neváhaju ludia utracat za tento film tolko penazi. Podla mna im dáva pocit pokoja a radosti a to vam dnes da maloco. Ak si za to mozu zaplatit 5 ecike, tak to urobia. Osobne som za to utratil tolko, ze to ani nenapisem, ale to len preto, ze som na tento film pozval pár ludi
.
16. Január 2010 v 0:46
jimmy napísal/a:
mirec00700 – 1.Film som videl bez ukážok , bez hodnotenia na CSFD a pod vecí. Keď si však pozreš film ,a nájdeš v nom to ,čo nachádzaš v snoch ,a pod , mám mať z toho filmu aký dojem? Pretože premňa ten film bol naozaj silné cafe , preto mu dávam hodnotenie také vysoké.
Poznám viacero ľudí ,ktorý sa to nepáči ,a ty si jedným z nich tak to už je bohužial smola .
Je pravda ,že veta : ” Najlepší film aký som videl ” je v hodnotené avatara otrepaná ,ale premňa to bolo to najkrajšie spojenie s prírodou ,aké som zažil ,preto si ju zaslúži aj odomňa.
Sú zážitky ,za ktoré som zaplatil dosť penazí , a pod ale vyhodiť 14(2×7) euro za tento film je podľa mna dobrá cena ,ako sa získať pohľad na iný svet , a odpútať sa od tohto sveta ,ktorý si paradoxne ako film človek vytvoril sám…
16. Január 2010 v 11:13
petball napísal/a:
No vcera som bol opat na Avatarovi, ale len 2D. A je to fakt celkom dobre urobene.
17. Január 2010 v 14:17
singer napísal/a:
ahojte vsetci. ja chcem len jedno povedat. kazda recenzia je taka, aky sam clovek je. ludia su rozny. povrchny, chladny, materialisticky ale aj hlbavy, dobrosrdecny, romanticky…. na kazdom zanecha iny pocit. ja osobne sa citim najlepsie ked po filme zazivam taky ten zvlastny hrejivy pocit, neviem to presne opisat, ale nepusti to az kym sa na to nevyspim. nieco ako euforia dobra, stavate sa lepsim, prebudia sa vo vas spravne hodnoty…. zopar ich uz bolo (Forrest Gump, Zelena mila, Zoznamte sa Joe Black….) a tento film sa k nim zaraduje. mozno to bolo romantickym pribehom, prirodou, posolstvom, ze svet moze byt lepsi, ze je nieco co nas spaja, alebo vsetko naraz…, ja som proste taky clovek. Kiez by nas bolo viac. najdu sa taki, co povedia, ze tam bolo klise, ze to uz niekde videli, ze sa herec divne zatvaril alebo cokolvek. niekto si povie, ze tam bola dobra strielacka atd. kazdy sme iny. som rad, ze som taky aky som.
20. Január 2010 v 11:15
jimmy napísal/a:
To singer- Napísal si to veľmi dobre. Presne ako popisuješ rozdielnosť pováh , a vplyv toho filmu . Ak sa na ten film pozerá nejaký človek ,čo vidí celý život len prachy , drahé autá a veci ,ktoré stoja iba prachy ,tak pochybujem že tento film na neho má vplyv.
Ak však dokážete vnímať nádheru prírody ,tú jej silu, tie potešenia a úskalia čo prináša, je to proste perfektné.
V tomto filme môže človek jedinečne pochopiť , čo všetko už na tomto svete zmenil a pozorovať obrovský rozdiel ,kde žijeme teraz a kde sme boli. BOl som na tom filme už 2 krát ,a na druhý krát mi ten film vohnal slzy do očí . Znova som sa ocitol tam ,kde som chcel byť.
A znova som si položil otázku : Žijeme ten život ,aký naozaj chceme? Alebo si len namýšlame ,že sme štastný a skutočné štastie nehľadáme tam kde máme…
24. Január 2010 v 22:44
gabo napísal/a:
aky film si to pozeral ??
25. Január 2010 v 1:34
jimmy napísal/a:
To gabo – Blbá otázka kámo.
Áno,moje úvahy sú už dosť prisilné.
Teraz určite sa namňa zosype spŕška kritiky ,typu : Tebe šibe ,prestan brat drogy a pod. – ALe mne je to fu(c)k
JA žijem svoj svet ,ktorý by mohol byť určite lepší ,a tento film je niečo ,čo otvorilo oči veľa ľudom.Áno ,je to rozprávka, ibaže nie obyčajná.Premna teda určite nie
25. Január 2010 v 14:46
mirec00700 napísal/a:
och ja nechapen na com sa zamislate? na jebnutej animovanej kokotine +- siesti hercy.Co stoho je skutocne nic.. tak snivajte dalej vy blazni heh pisete same nezmisly ze je to uzasne.Je to uzasne pre 6 rocne dieta nic stoho nieje skutocne len ta priroda je troska podobna zemy ale my uz taku prirodu nikdy nebudeme mat mozno tak za 3500rokov a to vy uz budete hore picov heh a staci vysadzat lesy nenicit stromy a avatar mate doma na zemy len sa poobliekate do modrych kostimov a budete pobehovat ako jebly heh cest blaznom…
25. Január 2010 v 20:46
jimmy napísal/a:
Toto ani nestojí za komentár…
25. Január 2010 v 22:40
Peter Pan napísal/a:
Asi tak
26. Január 2010 v 0:22
PROSIIM napísal/a:
PROSIM..NECH NIE JE IBA 2. CAST ALE AJ TRETIA..KED NEBUDE ASI SA ZRUTIM..ALE NIE..TO NIJE PRAVDA:}..BOLA BY SOM NEKONECNE SMUTNA..TAK DOBRY FILM AKO TOTO SOM NEVIDELA..ASI DALSI TAKY FILM UVIDIM O 10-20 ROKOV MOZNO NIKDY..NAJVIAC SA MI LUBILO AKO BOLA STVARNENA TA KRAJINA V NOCI..KED VSETKO SVIETILO..BOLO TO NADHERNE..TOTO SA NEDA ANI OPISAT TEDA JA TO URCITE NEVIEM..ALE S cloie SUHLASIM OSTATNE SOM SI ANI NECITALA..LEBO NEMUSIM VEDET ICH NAZOR VED MAM SVOJ A TEN JE PRENADHERNY A NEVYJADRENY KEBY VIEM ZE PANDORA EXISTUJE ISLA BY SOM TAM..KASLALA BY SOM NA MOBIL..TELEVIZOR..POCITACE..A VSETKU ELEKTRONIKU KTORA EXISTUJE…TO BY MA UZ NETRAPILO…BOZE KEBY JE TU TAKA POPULACIA AKO TAM..NA PANDORE..BY SOM BOLA NAJSTASNEJSIA AKA SOM KEDY BOLA!!..AKO SOM UZ POVEDALA NEDA SA TO KONKRETNE NAPISAT..PECKA..UZASTNE…UDIVUJUCE..NADHERNE..ROMANTICKE..TA PRIRODA BOLA FANTASTICKA..NAJLEPSIA NA TOM ..TO TO CO SOM SEM NAPISALA VOBEC NIEJE ANI STVRTKA ZO STVRTKY CO BY SOM CHCELA VYJADRIT..NAPIS NA POKEC-VINO6…AJ KED TAM UZ MOC NECHODIM..ALE MOZNO TAM POJDEM
3. Február 2010 v 17:11
PROSIIM napísal/a:
SINGER..videla som meet to joe black..co znamena stretnut joea blacka..ale to neurobilo na mna taky dojem ako avatar ..to je proste neuveritelne uzastny film..je eto nedhera..a dokonca som vydela meet to joe black hned pred 2 dnami ako avatarov..no proste avatarov v tejto dobe nic neprekona..teda premna..rezisery snazte sa..mozno budem raz reziserka..ale asi tiez nevymislim nic lepsie
3. Február 2010 v 17:22
PROSIIM napísal/a:
@mirec00700 – boze vidno aku mas povahu..to je asi setko..mozno ked budes vpohode tak mozes napisat..a ospravldlnit sa!!!
3. Február 2010 v 17:25
PROSIIM napísal/a:
rel=”nofollow”>@mirec00700 – boze vidno aku mas povahu..to je asi setko..mozno ked budes vpohode tak mozes napisat..a ospravldlnit sa!!!pravdaze tomu reziserovi a nie mne..ale to si hadam pochopil
3. Február 2010 v 17:27
joey558 napísal/a:
@PROSIIM – dobre si ho odpalkovala..pecka:)
3. Február 2010 v 17:30
Alexandra Spišaková napísal/a:
@Juraj – pokial ide s dospelym,tak asi pustia
myslím ze sa jej/mu to bude pacit
5. Február 2010 v 16:58
Maria napísal/a:
Mirec ja by som to napísala trošku jemnejšie a bez hrubých výrazov, ale vlastne s tebou súhlasím.Fakt nechápem čo bolo na tomto filme úžasné. Možno technológia ktorou ju vyrobili je úžasná, no a čo? Tarara ty si ešte asi veľmi mladá, keď sa ti charakteristiky a gestá nezdali byť komicky ošúchané, a to od prvej minuty…..táto veta 100% vystihuje na čo som cez celý film myslela: ďalšia americká volovina. A ešte na otázku či je to vhodný film pre deti- nie, je plý násilia. Som znechutená, že som podľahla reklame.
7. Február 2010 v 19:08
Maria napísal/a:
@LudkoSchmidt –
S.Weawer- ktorá mala zrejme za úlohu aj propagáciu fajčenia, (alebo bol sponzorom aj tabakový priemysel?), teda, keď dostala smrtelné zranenie odznelo z jej úst asi toto: “Toto mi asi pokazí deň”…….:)))) DDD, ach jaj
7. Február 2010 v 19:40
mirec00700 napísal/a:
PROSIIM, joey558, ste jebnuty až to mraky brzdi ja vobec niesom taky ako si myslite len mam optimysticky nazor na AVATAR verzus šmolove heh určite sa nebudem ospravedlnovat režiserovy filmu až naprší a uschne on nech sa ospravedlny všetkym čo ten film vydeli čo za hovadinu stvoril čurak..a vy by ste sa mali zobudit a pozriet si nejaky iny film lebo budete o tom AVATAROVY či KOKOTIAROVY rozpravat ešte mesiac.heh
7. Február 2010 v 19:45
LudkoSchmidt napísal/a:
Mirec, odporucam ti prehodnotit svoj pisomny prejav ako po gramatickej, tak aj po stylistickej stranke. Ono sa to moze celkom hodit v profesnom zivote…I ked pri nahadzovani omietky alebo soferovani multikary ti to asi nebude treba
)))
7. Február 2010 v 19:54
gba napísal/a:
mirec tak nam teda odporuc niaky fajny filmik podla tvojho gusta
8. Február 2010 v 19:50
mirec00700 napísal/a:
@gba – @gba – teraz visel celom super film Sherlock Holmes (2010) mne sa pacil na 95% alebo si mrkni Podivuhodný případ Benjamina Buttona 98% alebo 4 proroctvy hra tam Nicolas Cage a dal by som mu 96%
9. Február 2010 v 19:07
Anonym napísal/a:
@mirec00700 – mno benjaminko bol ok aj 4 proroctvo ale pri sherlockovi mi klipkali ocicka
a co mas vlastne proti avatarovi?:D mas averziu voci modrej alebo co ?:D
11. Február 2010 v 0:24
mirec00700 napísal/a:
@Anonym – proti Avatraovi ?mam averziu voci modrej heh a voci debilným filmom
11. Február 2010 v 16:10
jimmy napísal/a:
Pre všetkých,ktorý sa rozhodnú hodnotiť ten film ,keď ho pozerali doma bárs aj na 50″ plazme a v úžasnej kino kvalite s mono zvukom- je nemožné takto hodnotiť film. Je to drzé ale je to pravda. Práve ten kino-efekt zaručuje to , na čo vyhodil cameron tie stovky milionov doláčov- na to aby človeka odpútal od tejto reality a ukázal rozprávkový svet. A to sa Vám doma rozhodne nepodarí , nabudenie tej atmosféry , veľkosť plátna a ozvučenie cineMax robí svoje (nerobím reklamu CineMaxu!).Tento film chce urobiť to ,že ľudia sa odpútajú od tohto materiálovo-finančno založeného sveta a prenesú sa do imaginárneho sveta.To ako to človek pojme ,už je na každom znás.
Bohužial ,tento film je pre ľudí ako Mirec vysoko nevhodný. Preto prosím nepíšte sem primitívne komenty a radšej buďte ticho.
17. Február 2010 v 18:05
☺☻ napísal/a:
@Nvidi – AVATAR je výsmechom počítačovej grafiky a kinematografie…. scenárista ukradol snáď všetko z rôznych filmov za pospletaných 20rokov. Najprv sfušovaný Final Fantasy (2001) o duchovi zeme a teraz AVATAR (2010) so šmolkamy pod paľbou. Koľko ešte treba čakať na film filmov ktorý bude revolúciou v kinematografii ako bol MATRIX?
18. Február 2010 v 15:02
mirec00700 napísal/a:
@jimmy – kazdy nema na domace kino skratka AVATAR je picovina a botka bud si ty jebnuty alebo ja ale ja som realista a mam uz nejeden film pozrety a co asi budes ty???
18. Február 2010 v 20:35
kulo napísal/a:
Presne ako vravi Jimmy, ked si to pozriete niekde doma je to velmi priemerny film – nepredpokladam ze niekto ma doma 3d premietacku, potom beriem spat. Ako uz ale bolo napisane vyssie, grafika 10/10 (upozornujem len na 3d!!!) pribeh 4/10 aj to som este zhovievavy. Po 5min. je kazdemu jasne ako ten film skonci. 160min je vela sa som skoro zaspaval hlavne v druhej polovici.
Jo a S.Weaverova mi sedi viac ked vrazdi mimozemstanov a nie ked im pomaha. Mal som problem fandit tym modrym divochom co ziju na stromoch, boli mi skor odporni.
Na druhej strane grafika je uzasna, ked si chcete pozriet mimozemsku botanicku zahradu tak odporucam, ale len 3d a raz uplne staci.
18. Február 2010 v 21:44
gba napísal/a:
SA NEPOSERTE. A PRECO LEN 3D? JA SI TO KLUDNE POZREM ZAS AJ BEZ 3D.LUDOM SA AVATAR PACI O COM SVEDCI AJ NAVSTEVNOST V KINACH.TAKZE TO NENI TAKA PRKOTINA JAK VRAVITE. A KOPEC LUDI MA NA SALAME SCENAR..RADSEJ SI POZRU EFEKTY A PERFEKTNU GRAFIKU.
A CO FURT SPLIETATE SMOLKOV??
20. Február 2010 v 19:55
kulo napísal/a:
@gba: pointa je ta ze to je velmi priemerny az podpriemerny film a jedine preco sa to oplati 1x vidiet je 3d priroda. hlavne ked vidim halo okolo toho filmu a publicitu ktoru dostava – myslim ze je neopravnena. ten pribeh je nezaujimavy az naivne banalny, nenesie nove myslienky (eko posolstvo tu bolo v kope inych filmov) a ani nezanecha v divakovi hlboky dojem. ako som povedal po 5min je jasne ako to skonci a hlavne v druhej polovici je to nuuuuda! akcne sceny uz natocil cameron aj lepsie a pozerat sa na pocitacom vytvorenych “gumakov” je rusive. sceny ako zvieratka a nejake modre opice nicia lukmi a drapmi kovove stroje su prehnane az infantilne. toto si naozaj cameron mohol odpustit. ten film mozno zaujme tak 10rocne deti alebo ludi co v zivote nevideli/necitali ziadne sci-fi. ten film nie je nicim vynimocny okrem 3d grafiky flory inej planety. urcite si nezasluzi pozornost aku vyvolal – to prikladam jedine dobremu marketingu.
21. Február 2010 v 1:04
gba napísal/a:
ja som o avatarovi skoro do premiery vobec nic nevedela, uplne ma to obislo. a som uz videla xy sci-fi a som toho velky fanusik a predstav si, nemam ani 10rokov:D mne sa na avatar pozeralo dobre, takze dalej nemam co driesit. ale je zabavne sledovat ako to niektorych dokaze rozhodit:D
21. Február 2010 v 16:21
mirec00700 napísal/a:
ja nechapem fanosikov Avataru ved šmolkovia mali lepší dej z gargamelom než AVATAR je to film za 5centov nevadi aspon prispivate na AMERICKU krizu ja my mame krizu ale nas z biedy nevitahnete ked budete chodit na jebnuty AVATAR skorej si kupte slovenske topanky vy KOKOTI
21. Február 2010 v 19:08
jimmy napísal/a:
Počuj mirec ,10 ročné decko si asi ty, ked čítam tvoj slovník a typ vyjadrovania , je mi z toho zle ,nedokážeš napísať jeden normálny koment bez nadávky? To iba vystihuje to ,na akej úrovni je tvoje zmýšlanie, tak si kľudne kukaj šmolkov ďalej …
To ako to skončí je každému jasné ,ale i tak sa mi ten príbeh páčil, ja totižto americké happy-endovky nejako nepozerávam ,ale v tomto filme mi to vôbec nevadilo, proste mi to tam sedelo.
Ano ,vo veľa filmoch bolo EKO-téma ukázaná.
Hláška : Čo im dáme? Džínsy..? mi došla dosť dobrá
Avšak ukazuje ,že táto téma ekologického zmýšlania by sa mala viacej dosťať do ludského myslenia ,pretože to už začína byť dosť vážne na tejto zemi…
22. Február 2010 v 21:27
kulo napísal/a:
@jimmy: to si vedla, lebo ten koment na ktory reagujes bol moj a ja nie som mirec007 a v ziadnom komente nemam nadavky! to ze na ten film mame s mirecom stejny nazor este neznamena ze sme rovnaka osoba.
su filmy ktore sa daju pozriet viackrat, su take co sa daju pozriet len raz a su take co sa vobec nedaju pozerat. avatar je ten druhy pripad, ale raz stacilo aj to len vdaka peknej grafike. mozno by sa mi viac ten film pacil keby bol kratsi tak 90min max. ked citam rozne reakcie na internete aj zahranicne weby, tak nie som sam koho ten film sklamal. nejde o to ze robili halo a marketing, ale o to ze to natocil cameron, tvorca terminatora a votrelcov napr. co sa s tymto jeho “vytvorom” ani len porovnat nedaju. uz asi starne….
23. Február 2010 v 15:26
jimmy napísal/a:
@kulo – Ehm ,čítal som všetky komenty naraz, preto som si trošku splietol tvoj a mircov ,ale to stymi nadávkami patrí jednoznačne jemu , stým si nelám hlavu
Niečo pravdy na to máš ,že je to film ,ktorý sa dá pozreť iba raz (i ked sám som bol na tom 2x). Ale stou dĺžkou nemôžem súhlasiť ,premňa to bolo akurát, ja viem že je to dosť veľa 180 minút, ale keďže som pri prvej návšteve kina žral došlova každú minútu, vôbec mi to nevadilo.Môj názor na tento film ovplyvnilo to ,že mám moc rád prírodu a téma EKO je premňa aktuálna už dlhšiu dobu ,a nakoniec , Avatar ukázal niečo ,doslova ako sen. Bolo to nadnesené , prikrášlené a pod ,ale ako často sa ti stalo ,že si prestal vnímať realitu a doslova dostal sa do toho filmu? Mne nikdy ,ale tomuto filmu sa to podarilo dokonale.
Votrelec, Terminator – pre mňa vynikajúce filmy ,jedny z najobľúbenejších. Avatara bol pre mna podobný šok, ako keď som v 1996 tom videl prvý krát terminátora II. Proste nakladačka
23. Február 2010 v 19:57
mirec00700 napísal/a:
@jimmy – Och ty EKO.. stym tvojim pozeranim na Avatar prirodu nezmenís.Zmenis tak … mal by si sa zamysliet a ist si pozbierat odpadky okolo domu a pustit si znovu Avatar a ked ho dopozeras tak chod pozbierat odpadky ku susedovmu domu nepis tu pi… kto ako pise napriklad ja? Moje nazory su take ake su a ty to nezmenis ani prirodu si moc mali gasparko nato tak si pusti riplejovu z votrelcov /Avatar ukludni sa nad nov nezabudni si zobrat servitok.
24. Február 2010 v 18:07
jimmy napísal/a:
@mirec – hmm ,asponže si zmenil slovník. Na rozdiel od iných ľudí , si ja osobne prírodu vážim. Odpadky sa v mojom dome neváľajú ,odpad separujem a pod.Až taký “greenpeace” sák som neni ,že by som sa zapájal to všetkých možných aktivít, pretože by uplne stačilo ,keby každý po sebe spratal, to čo si narobil. Bohužial niektorý ľudia by potom upratovali celý život…
To že tebe sa ten film nelúbil ,nedokážeš prekúsať ako čítam.
Nemám rád komerciu ,americké nápady ,americké filmy ktoré gumujú hlavu ,ale tento film je o niečom inom.
25. Február 2010 v 15:32
Pilooo napísal/a:
Chlapci a dievčatá, dlho som nebol na tejto stránke ale mám pocit že musím zase prihodiť svoj koment.
Na AVATAR som bol celkovo zatiaľ 4 krát. 2x cineMAX, raz PALACEcinemas ale najväčší zážitok som si odniesol z IMAX Praha.
Tento film bol stvorený pre IMAX. viac nemusím ani písať. Chystám sa znova.
Niektorí tu píšete aký je to podpriemerný film a u niektorých je dokonca aj reklama na žuvačky lepšie poňatá ako jeden z najlepších filmov všetkých čias.
Povedzte mi, načo chodíte do kina? Aby ste pri pozeraní filmu rozmýšľali kde ste toho herca už videli alebo v ktotom filme je použitá podobná veta?
Moja skromná rada. AVATAR, prvé rady IMAX. Pri zhasnutí svetiel vypnúť mozog, zabudnúť na to že máte ešte nezaplatený telefón a v aute ste nechali obal z čokolády. V momente ako je zobrazený prvý prelet krajinou na Pandore sa treba nechať uniesť dejom. Nesledovať ani čo robí sused na sedadle vedľa vas. Proste a jednoducho ste v kine vy sami a pozeráte sa na niečo, čoho súčasťou by ste chceli byť. Tento film je jedinečný práve v tom, že nezaujatého diváka, ktorý prišiel do kina vypnúť úplne vtiahne do sveta Pandora a ten sa vám javí ako skutočný,. Prvý krát som na to šiel bez toho, že by som sa o to nejak zaujímal, nesledoval som reklamu ani upútavky. Ale ten emocionálny zážitok, ktorý som si odnášal neviem prirovnať k ničomu. Pol hodinu po filme som nebol schopný sa vrátiť myšlienkami do reality, na druhý deň ráno som sa zobúdzal so zimomriavkami na tele.
Zážitok v IMAXE bol ešte niekoľkokrát silnejší pretože na plátne o rozmeroch 25×20 m a v pozadí so zvukom 12 000W vidíte a vnímate o 40% filmu viac ako v bežnom kine.
Myslím že viac netreba hovoriť…
Čo sa prípadného pokračovania týka, tí ktorí vedia po anglicky sa už mohli dopátrať toho, že vždy to mala byť TRILÓGIA.
A poviem vám, ak toto bol Cameronov pokus ako by taký žaner ľudia prijali, tak AVATAR 2 bude zakázaný pre ľudí s vyšším rizikom infarktu.
26. Február 2010 v 18:50
jimmy napísal/a:
@pilooo – Tvoj zážitok z tohto filmu a i celkove ponatie , na čo je ten film určený , je presne to čo som tam našiel i ja.
Dúfam že takéto filmové prekvapenia nás budú čakať častejšie.
28. Február 2010 v 10:29
Dado napísal/a:
No pardon ale vacsiu hovadinu som dost dlho nevidel
24. Apríl 2010 v 18:59
jimmy napísal/a:
To Dado
Tipujem že si to pozeral doma na 17″ monitore v super kvalite čo streamuje Itelka. Na toto nestačí ani 50″ plasma, proste ten kino zážitok s 3D efektom nenahradí nič! Doma na TV to je asi 5 % z toho čo je v kine (samozrejme, pri prvom zhliadnutí, a nie že prvý krát si to pozrieť na PC a potom v kine)
9. Jún 2010 v 23:41
jean baptiste napísal/a:
ano nepochybne sa tvorcovia narobili s tymi efektami ( pardon nie som odbornik neviem ani pouzivat nejake filmovo-technicke terminy
) … a po vizualnej stranke je to pekny film, ale mne osobne vadilo, ze bolo na pandore vsetko tak pekne az to posobilo pre mna nerealne a smiesne … jednoducho mi to prislo ako disneyovka…kto by nemal rad disneyovky, ale aj tak cakala som aj nejaku myslienku
nebolo tam nic,co som necakala.. suhlasim s osuchanymi frazami, ktore vsak su viac-menej v kazdom masovo oblubenom filme (twilight saga je dobra ak chcete spachat asistovanu samovrazdu pukancom, ale plesknutim do cela si prerazit lebku )….nie kazdy ma na to, alebo je ochotny, chodit na kazdy film do imaxu a ak film strati na kvalite spolu s kvalitou obrazu, tak sa ho neodvazim nazvat uzasnym
16. Jún 2010 v 18:06